خرید بهترین لپ تاپ های دانش آموزی و دانشجویی برای کلاس های آنلاین

بهترین لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی برای کلاس های آنلاین

امروزه بدون داشتن یک لپ تاپ مناسب نمی‌توان کارهای روزانه دانشگاه و مدرسه را انجام داد. برای خواندن و گوش دادن به مطالب، انجام پروژهای دانشگاه و تکالیف مدرسه به یک لپ تاپ مناسب و مقرون به مصرفه احتیاج خواهید داشت. شاید تصور کنید یک دستگاه ساده با داشتن اتصال به اینترنت کار شما را راه می‌اندازد اما این تصور تا حدودی اشتباه است. بنابراین در این مطلب ما قصد داریم بهترین لپ تاپ دانش آموزی و دانشجویی را به شما معرفی کنیم.

اگرچه وظیفه اصلی در طول یک کلاس آنلاین تماشای فیلم های آموزشی، شرکت در سخنرانی ها و کنفرانس های ویدیویی آنلاین است، اما قطعا شما کارهای دیگری مانند امتحان‌های آنلاین، نوشتن مقالات پژوهشی، انجام تکالیف، وبگردی و غیره را نیز با لپ تاپ خود انجام خواهید داد.

برای انجام کارهای پیشرفته و سنگین، پیشنهاد ما انتخاب دستگاهی از بین بهترین لپ تاپ های 2020 است. همچنین برای گیمرها و علاقه مندان به بازی‌های رایانه‌ای، بهترین مارک لپ تاپ گیمینگ را معرفی کرده‌ایم.

برای شرکت در کلاس‌ها و سمینارهای آنلاین به دستگاه‌های تخصصی نیاز ندارید. اما اگر برای کارهایی مثل علوم داده، مدل سازی سه بعدی یا مهندسی مکانیک، ویرایش ویدئو ، ساخت بازی و غیره به لپ تاپ احتیاج دارید بهتر است به دنبال دستگاه‌هایی با پردازنده قوی، کارت گرافیکی و RAM قدرتمند باشید.

 

منظور از لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی چیست؟

لپ‌تاپ‌ها را می‌توان با معیار‌های مختلفی طبقه بندی کرد ولی از نظر قیمتی در بازار جهانی لپ‌تاپ‌هایی با با حداکثر قیمت 1000 دلار را ارزان قیمت، لپ‌تاپ‌هایی با قیمت بین 1000 تا 1500 دلار را میان رده، از 1500 دلار تا 3000 دلار را بالا رده و بیش از آن را حرفه‌ای و پرمیوم می‌دانند. ما در این راهنمای خرید لپ‌تاپ گیمینگ تلاش کرده‌ایم لپ‌تاپ‌هایی که در سطح میان رده طبقه بندی می‌شوند را معرفی کنیم ولی با توجه به وضعیت بازار ارز که نیازی به توضیح ندارد، گزینه‌هایی را نیز که در بازار جهانی به عنوان لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت محسوب می‌شوند معرفی می‌کنیم تا کاربران با دست باز‌تری بتوانند لپ‌تاپ مورد نظر خود را انتخاب کنند.

راهنمای خرید لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی

نکته مهم دیگر اینکه لپ‌تاپ‌ها در بازار به انواع مختلف شامل اداری، دانشجویی، مالتی مدیا، گیمینگ و… تقسیم بندی می‌شوند که در این بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ گرانترین نوع لپ‌تاپ‌ها هستند به گونه‌ای که لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت نیز نسبت به دیگر لپ‌تاپ‌ها گران قیمت محسوب می‌شوند.

شرکت‌های سازنده

شرکت‌های بسیاری در جهان به ساخت لپ‌تاپ مشغول هستند ولی محصولات همه آنها در بازار ایران وجود نداشته و اگر هم داشته باشند گارانتی درست و حسابی ندارند. گارانتی برای محصولات الکترونیکی بسیار مهم است چرا که نه تنها نشان دهنده اصالت کالا است بلکه در برخی موارد جزئی می‌توانید لپ‌تاپ خود را تعمیر یا تعویض کنید. (دنبال گارانتی و وارانتی شبیه آنچه در بازار‌های جهانی وجود دارد در ایران نباشید.). چند شرکت مهم هستند که محصولات آنها در بازار ایران حضور دارند که در ادامه معرفی می‌کنیم.

Asus: کمپانی تایوانی ایسوس از بزرگترین تولید کنندگان لپ‌تاپ در جهان است و لپ‌تاپ‌هایی در بازه‌های قیمتی بسیار متنوعی عرضه می‌کند. آن بخش محصولات ایسوس که بیشتر به ما مربوط می‌شود سری لپ‌تاپ‌های ROG این شرکت هستند. ROG که مخفف Republic Of Gamers است محصولات سطح بالای ایسوس از کارت گرافیک گرفته تا مادربرد و لپ‌تاپ و… را شامل می‌شود. خرید لپ‌تاپ گیمینگ از این سری لپ تاپ ارزان تمام نمی‌شود و از جمله گرانترین لپ‌تاپ‌های بازار را تشکیل می‌دهند.

راهنمای خرید لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی

بهترین لپ تاپ برای معلمان 2020: نوت بوک های برتر کلاس


هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ برای معلمان ، مواردی برای چک کردن لیست وجود دارد. از همه ، مربیان وظیفه مهم کار پرورش ذهن جوان را برعهده دارند ، بنابراین آنها مطمئناً لیاقت بهترین ابزارها را برای این کار دارند. خبر خوب این است که گزینه های بسیار خوبی در خارج وجود دارد که به اندازه کافی برای حقوق و بودجه یک معلم مقرون به صرفه هستند.
داشتن یک پردازنده قدرتمند و رم سریع بسیار مهم است ، البته ، بنابراین معلمان می توانند برنامه های آموزشی مورد علاقه خود را بدون هیچ زحمتی اجرا کنند. با این حال ، بهترین لپ تاپ تدریس برای معلمان نیز به فضای کافی برای ذخیره سازی اسناد ، داده های دانش آموزان و ارائه ها نیاز دارند. نمایشگری عالی که باعث خستگی چشم ، صفحه کلید و صفحه کلید عالی ، انتخاب مناسب پورت ها و طراحی نازک و سبک می شود شایسته Ultrabook مواردی است که می توانید لیست را نیز بررسی کنید.
پیدا کردن یک قابل حمل بیش از اندازه کافی برای مربیان به آسانی به نظر نمی رسد. برای این منظور ، بهترین لپ تاپ ها را برای معلمان در سال 2020 جمع آوری کردیم ، آنهایی که همه چیز را در لیست ما و سایر موارد نشان می دهند. اگر به دنبال یک قابل حمل برای دانش آموز در خانواده هستید که به مدرسه می رود ، از طرف دیگر به انتخاب بهترین لپ تاپ های دانشجویی ، بهترین لپ تاپ های مخصوص بچه ها و بهترین راهنمای خرید لپ تاپ های ما نیز بپردازید.

(اعتبار تصویر: HP)
1. HP Spectre x360 (2020)
بهترین ارزش لپ تاپ برای معلمان
CPU: نسل 10th Intel Core i5 – i7 | گرافیک: Intel Iris Plus Graphics | رم: تا 16 گیگابایت | صفحه نمایش: 13.3 اینچ FHD (1920 x 1080) IPS BrightView چند لمسی با لبه پشتی WLED – 13.3 “- مورب 13.3” مورب 4K (3840 x 2160) UWVA BrightView چند لمسی میکرو لبه AMOLED | ذخیره سازی: 256 GB – SSD 2TB

 

لپ تاپ اچ پی 14 اینچ ProBook 645 G1 A6 5350M

لپ تاپ اچ پی مدل ProBook 645 G1 A6 5350M دارای یک صفحه نمایش مات با رزولوشن 1366x768 پیکسل بوده که در اندازه 14 اینچ می باشد و تصاویری با روشنایی بالایی را به تصویر می کشد و به دلیل سطح مات برای استفاده در فضای باز کاملا مناسب است. با این وجود ، به دلیل روشنایی نسبتا کم صفحه ، باید از محیطی بیش از حد روشن جلوگیری کرد. پردازنده Intel Core A6 5350M با حافظه کش 3 مگابایت و 2.3 گیگاهرتز فرکانس برای این مدل طراحی شده است و از کارت گرافیک AMD Radeon HD 8450G با حافظه اختصاصی 768 مگابایت برخوردار است و شما به راحیت می توانید تمامی داده ها و اطلاعات خود را بر روی ان ذخیره کنید. این لپ تاپ HP سری ProBook دارای شیار کارت حافظه SD, SDHC, SDXC، سیستم عامل Microsoft Windows 7 و درایو نوری DVD+/-RW SuperMulti DL بوده که از ویژگی های مهم این مدل می باشد.

سایر ویژگی های لپ تاپ اچ پی ProBook 645 G1 A6 5350M :

لپ تاپ اچ پی مدل ProBook 645 G1 A6 5350M مجهز شده به یک باتری با ظرفیت 4910 میلی آمپر ساعت که در مدت زمان مشخصی قابل استفاده برای بسیاری از کاربران می باشد. این لپ تاپ دارای حافظه رم 8 گیگابایت DDR3L SDRAM بوده و از حافظه داخلی HDD با ظرفیت 320 گیگابایت برخوردار است و شما می توانید هر آنچه از اطلاعات، عکس و فیلم و یا هر برنامه دیگری که دارید را بر روی لپ تاپ ذخیره کنید.پورت های تعبیه شده در این مدل از لپ تاپ ProBook 645 G1 عبارتند از : یک پورت LAN، سه پورت USB 3.0، یک پورت USB 3.0، یک پورت DisplayPort 1.2 و یک پورت VGA می باشد. این لپ تاپ HP در ابعاد 25x340x237 میلیمتر و با وزن 2 کیلوگرم ساخته شده و با طراحی عالی در بازار لپ تاپ به فروش می رسد.

لپ  تاپ های سال ۲۰۲۱ سامسونگ معرفی شدند؛ بوک فلکس ۲، بوک یون ۲ و نوت بوک پلاس ۲

امروز نسل جدیدی از لپ  تاپ  سامسونگ خود را که قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازارهای جهانی شوند معرفی کرد. این محصولات شامل سه لپ تاپ جدید است که طبق انتظار بوک فلکس ۲، بوک یون ۲ و نوت بوک پلاس ۲ نام دارند و نسخه جدیدی از محصولاتی هستند

سامسونگ امروز اعلام کرد که سه لپ تاپ جدید را برای عرضه در سال آینده میلادی آماده کرده است. هر سه لپ تاپ جدید این شرکت به پردازنده های نسل یازدهمی اینتل مجهز هستند و به همین دلیل انتظار می رود عملکرد آن ها نسبت به محصولات نسل قبل ارتقا قابل توجهی پیدا کرده باشد. از سوی دیگر با توجه به مصرف بهینه تر انرژی در این پردازنده ها، می توان انتظار داشت که این سه لپ تاپ شارژدهی باتری بهتری نیز داشته باشند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سامسونگ مرحله پیش فروش این سه لپ تاپ از تاریخ ۲۱ تا ۳۱ دسامبر (یکم تا ۱۱ ام دی ماه) ادامه خواهد داشت و کاربرانی که در این مرحله یکی از این محصولات را خریداری کنند یک ساعت گلکسی فیت ۲ یا هدفون بی سیم گلکسی بادز لایو را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. عرضه جهانی سه لپ تاپ گلکسی بوک فلکس ۲، فلکس ۲ ۵G و  گلکسی بوک یون ۲ نیز قرار است در تاریخ یکم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۲ دی ماه) آغاز شود.

لپ  تاپ های دو در یک گلکسی بوک فلکس ۲ و فلکس ۲ ۵G

Samsung-Galaxy-Book-Flex-2-04.jpg

لپ تاپ دل Precision 5510 Core i7-6820HQ

لپ تاپ پرسیژن مدل 5510 یک لپ تاپ ورک استیشن است که از سوی شرکت DELL در ابعاد 11.1 * 235.3 * 357 میلیمتر و وزن 1.78 کیلوگرم تولید شده و به بازار ارائه می گردد. این لپ تاپ به صفحه نمایشی در اندازه 15.6 اینچ با فناوری IPS و نور پس زمینه LED مجهز شده که با رزولوشن تصویر FULL HD می تواند تصاویر را به صورت واضح و شفاف نمایش دهد و با سیستم عامل ویندوز 10 پرو نیز سازگار است. لپ تاپ دل مدل Precision 5510 قادر است که از شبکه بیسیم وای فای با استاندارد 802.11ac را پشتیبانی کرده و برای اتصال به سایر گجت ها از بلوتوث نسخه 4.1 نیز بهره می برد.

لپ تاپ دل Precision 5510 Core i7-6820HQ

سایر امکانات لپ تاپ ایسوس دل Precision 5510 :

سخت افزار لپ تاپ دل مدل Precision 5510 شامل یک پردازنده 4 هسته ای اینتل Core i7-6820HQ با حداکثر فرکانس 3.60 گیگاهرتز می باشد و از 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD بهره می برد و کارت گرافیگ به کار رفته در آن از نوع انویدیا Quadro M1000M با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی می باشد که برای کارهای گرافیکی و مهندسی نیز کاربرد دارد. این مدل از لپ تاپ حرفه ای به تعدادی پورت مانند Headphone and microphone combo jack ،USB3.0، HDMI، Thunderbolt 3 و یک شیار کارت حافظه مجهز شده که می تواند از 3 کارت حافظه اس دی با فرم فکتور SD، SDHC، SDXC را پشتیبانی نماید.

نقد و بررسی لپ تاپ Apple MacBook Pro 13

 

مک بوک ایر 2020 یکی از سبک‌ ترین و در عین حال سریع ‌ترین لپ تاپ‌های جهان است.  لپ تاپ  اپل با قابلیت حمل بسیار بالای خود می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد.

مک بوک ایر MVH42 همانند نسل‌های 2019 و 2018 خود مجهز به طراحی نوین شرکت اپل بوده و از درگاه‌های USB-C به همراه سیستم احراز هویت تاچ آیدی بهره می‌برد. این مک بوک جدید از لحاظ قدرت پردازش، پردازش گرافیک و مصرف باتری بهترین گزینه برای استفاده‌های روزمره به حساب میاید.

AIR 2020 GRAY

طراحی ظاهری

اپل از سال 2018 طراحی بدنه مک بوک های ایر را تغییر داد. مک بوک ایر MVH42 2020 نیز از همین طراحی ویژه و منحصر به فرد استفاده می‌کند. در این طراحی مک بوک ها نازک‌تر شده‌اند و درگاه‌ها صرفاً به USB-C تبدیل شده‌اند. استفاده از درگاه تایپ سی باعث شده تا علاوه بر نازک‌تر شدن بدنه، روند کاربری از لوازم جانبی مختلف نیز بهینه‌تر شود و مک بوک ایر 2020 به یک دستگاه جمع و جور و همیشه آماده به کار تبدیل شود. مک بوک ایر 2020 دارای بدنه یکپارچه از جنس آلومینیوم است که به طور 100 درصد قابل بازیافت خواهد بود.

AIR 2020 GRAY

نمایشگر با 4 میلیون پیکسل

نمایشگر رتینای به کار رفته در مک بوک ایر 2020 دارای 4 میلیون پیکسل گوناگون است و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن  2560 در 1600 تصاویر را با کیفیت خیر کننده‌ای به چشمان شما نشان دهد. این نمایشگر 13.3 اینچی تا 48 درصد رنگ‌ها را دقیق‌تر از مدل‌های پیشین نشان می‌دهد و بهترین گزینه برای وب گردی، تماشای فیلم و انجام کارهای روزمره خواهد بود.

سخت افزار سریع و قدرتمند

مک بوک ایر MVH42 2020 همانند گذشته از پردازنده کم مصرف سری Core i5 تولید شرکت اینتل استفاده می‌کند. بنابراین این مک بوک جدید می‌تواند از پس تمامی کارهای مورد نیاز شما برآید. مک بوک ایر 2020 تا 80 درصد قدرت گرافیکی بالاتر نسبت نسل‌های پیشین دارد و تا سرعت پردازش مرکزی آن تا دو برابر افزایش داشته‌اند.

این لپ تاپ فوق سبک به لطف حافظه رم با فرکانس 3733 مگاهرتز می‌تواند خیلی سریع کارهای مختلف را انجام دهد و به صورت هم‌ زمان چندین کار را برای شما انجام دهد.  حافظه ذخیره سازی این مک بوک ها نیز از جدیدترین SSDهای پر سرعت هستند تا بدون وقفه امکان اجرای وظایف مختلف را داشته باشید و نرم افزارهای گوناگون را روی لپ تاپ خود اجرا کنید.

AIR 2020 SILV

 

لنوو و لپ تاپ‌هایی که برتر از مک بوک هستند

با اوضاعی که در طراحی و عرضه مک بوک‌ها می‌بینیم، انواع بهترین لپ تاپ‌ لنوو قطعا ارزش خرید بالاتری نسبت به محصولات اپل دارند؛ اما چرا؟

همزمان با رشد لنوو از نظر عرضه لپ تاپ در بازار، رتبه اپل در زمینه طراحی لپ تاپ افت می‌کند. مک بوک ایر قدیمی‌ترین مدل لپ تاپ‌های اپل است که هیچ تغییر ساختاری خاصی نداشته است. کیبوردهای پروانه‌ای و پورت USB Type-C تنها تغییراتی هستند که از مدت‌ها پیش در مک بوک‌ها اعمال شده‌اند؛ اما تکلیف نوآوری این وسط چه می‌شود؟

در حالی که برخی از مدل‌های لنوو در زمره لپ تاپ‌های گیمینگ قرار می‌گیرند، پورت‌های مک بوک ایر همچنان محدود هستند. بنابراین حتی اگر بخواهید با اتصال درایو USB به انتقال اطلاعات بپردازید با وجود مک بوک‌ها بسیار محدود هستید.

این در حالی است که با بهترین لپ تاپ‌های لنوو و با قیمت پایین‌تر می‌توانید از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین عملیات نرم افزاری را مدیریت کنید.

مقایسه امکانات و ارزش خرید لپ تاپ‌های لنوو

در حال حاضر ارزان قیمت‌ترین مدل‌های لنوو با قیمت 13 میلیون به عنوان یک میان رده ایده آل به فروش می‌رسند. اما در ازای این قیمت شما چه امکاناتی دریافت می‌کنید؟

صفحه نمایش اکثر لپ تاپ‌های لنوور بین 14 تا 16 اینچ هستند و رزولوشن آن‌ها از HD تا FullLHD متغیر است. در عین حال مدل‌های میان رده و ارزان قیمت حافظه داخلی خوبی دارند و اگر لپ تاپ را برای فیلم دیدن و ذخیره دیتا نیاز داشته باشید قطعا پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود.

اما لنوو را دست کم نگیرید! همان طور که گفتیم سری legion یک سری قدرتمند در عرضه پرچمداران بازار است که تقریبا هیچ حرفی و حدیثی باقی نگذاشته است. محصولی با رم 32 گیگابایت و سی پی یو فوق قدرتمند که برای بارگذاری سنگین‌ترین نرم افزارها و انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا ایده آل است. این مدل بالای 50 میلیون است و جز گران قیمت‌های بازار به شمار می‌رود.

مروری بر لپ تاپ‌های ایسوس؛ محصول تفکری ناب

هر کسی با هر سلیقه و هر سطح از نیاز می‌تواند بهترین لپ تاپ ایسوس را در محل کار یا منزل داشته باشد. به زبان دیگر ایسوس یک برند همه پسند است که محصولات خود را در دسته بندی‌های گسترده و برای طیف وسیعی از مصرف کنندگان ارائه می‌دهد.

کروم بوک‌های ایسوس به عنوان نمونه انواع لپ تاپ ارزان تا مدل‌های لپ تاپ گیمینگ می‌توانند پاسخگو تمامی نیازهای مشتریان باشند.

در رده بندی انواع لپ تاپ‌های ایسوس، اکثر محصولات این کمپانی 3.8 ستاره محبوبیت را از آن خود کرده‌اند. امتیازی که با توجه به طراحی نوین و قیمت مقرون به صرفه این محصولات بالا است.

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل ROG Strix GL503VM – D یکی از محصولات ارزنده این کمپانی است که توانسته 4.5 ستاره را کسب کند. محصول منحصر به فردی که با بدنه آلومینیومی و پنل 144 هرتز عرضه شده است.

نمونه مشابه این محصول لپ تاپ 13 اینچی ایسوس مدل Zenbook UX331UN – A است. محصولی که با طراحی فشرده و کم جا، باتری فوق العاده قوی و اجرا و پردازش قابل قبول در زمره بهترین لپ تاپ ایسوس از نظر قیمت قرار می‌گیرد.

محصول دیگر ایسوس لپ تاپ VivoBook S15 است که از پردازنده‌ نسل هشتم سری Core i7، هشت گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ هارددیسک بهره گرفته است. محصولی با ظرفیت ۴۲ وات‌ساعت شارژدهی که برای افراد مشکل پسند که در کنار کارایی به زیبایی محصول نیز اهمیت می‌دهند طراحی شده است.

نگاهی بر نسل اخیر لپ تاپ‌های ایسوس از منظر طراحی بدنه

ایسوس نظیر برندهای مد و فشن، همه ساله و با تغییراتی که در این صنعت ایجاد می‌شود ره آورد تازه‌ای از نوآوری‌های اخیر خود به همراه دارد.

لپ تاپ 13 اینچی ایسوس مدل ZenBook S UX391UA-A ،ZenBook Pro و Zenbook UX331UN با همان ظاهر کلاسیک همیشگی طراحی شده‌اند. اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم متوجه طراحی خلاقانه دایره‌های متحد المرکزی می‌شویم که در لبه‌های بدنه قرار گرفته‌اند.

در برخی از مدل‌های جدیدتر ایسوس نظیر Chromebook C523NA شاهد اضافه شدن شاسی فلزی پلاستیکی به بدنه اصلی هستیم. به علاوه در برخی از انواع بهترین لپ تاپ ایسوس نظیر TUF Gaming FX705، شاهد طراحی عجیب غریب، بدنه بزرگ و سبک‌تر نسبت به سایر مدل‌ها هستیم.

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ ایسوس برای انجام امور مختلف روزمره خود هستید فقط کافی است جستجوی کوتاهی داشته باشید تا با طراحی متنوع لپ تاپ‌های این برند آشنا شوید. طراحی خاصی که در برندهای دیگر نظیر مک بوک‌های اپل کم‌تر می‌بینیم.

 منبع : آبیدر استوک https://abidarstok.com/